Täcken igen...

Töväder och milt varmt väder igen...vilket innebär att Tingeling numera går i sitt tunna stalltäcke med 150 gram och sen har hon sitt 100 grams rambo duo över, så totalt 250 gram utomhus men enbart 150 gram inne. Hon kändes alldeles lagom varm under det igår när jag var i stallet, så det känns bra.
 
Det sägs att det ska bli kallare väder nästa vecka, vi får väl se om de har rätt och jag får plocka fram tjockare täcket igen.
 
Jag konstaterade det att jag nu inte har köpt ett täcke sen jag köpte Duot, och det är fyra år sedan...lite tråkigt kan ju jag tycka som gillar att shoppa täcken...och jag märker att tex det tunna stalltäcket hon har på sig nu, som hon haft sen jag köpte henne för fem år sedan, börjar bli lite slitet...
Så mitt mål är att till nästa säsong köpa en till uppsättning av stalltäcken främst. Det känns dessutom bra för då kan jag tvätta de hon har under aktuell säsong istället för att behöva vänta till vårkanten när alla ska tvätta sina.
 
Appropå tvätt så har jag och en annan kompis i stallet bestämt att vi ska gå ihop och skicka iväg våra täcken för tvätt tillsammans. Det är ju oerhört skönt att slippa tvätta i sin egen maskin hemma. Utetäcken är oerhört svårt att få rena tycker jag i och med att maskinen inte tar hur stor mänggd som helst. Då är det bra med de ställena som har tvättjänst och därmed har så stora maskiner att de enkelt kan tvätta ett fullstort utetäcke.
Väl investerade pengar på att lämna bort det jobbet tycker jag...eftersom det annars sliter mycket på ens egen maskin också (och då är det troligtvis väldigt mycket mer pengar som ska ut om man lyckas ha sönder sin egen maskin än vad det kostar att lämna iväg ett tvätte för tvätt). Är man flera stycken som går ihop så kanske man kan få rabatt också i och med att man då har så pass många täcken.