Vårt hem - vårt sovrum...

Det här är ett rum jag också verkligen tycker om och även här har vi gjort saker, dels har vi målat tre väggar grå och tapetserat en fondvägg bakom sängen. Den tapeten som är satt där hittade jag på rea flera år innan vi faktiskt satte upp den. Vi var på Bauhaus och de reade ut tapeter och vi såg den här och bara kände att den skulle vi ha - som tur var så behövde vi bara några få rullar eftersom fondväggen är så pass kort under snedtaket för även om den var på rea så var den rätt dyr ändå....
 
Sen lyckades vi hitta en superfin ljus grå färg till övriga väggar som fångar upp exakt den grå färgen i tapeten. Nytt golv har vi lagt in här också och vi har även byggt en garderobsvägg där dörrarna är vändbara så att man kan ändra färg om man vill. Eftersom övriga sovrummet går i grått så har vi den grafitgrå sidan synbar just nu men vi kan om vi vill ändra om några år ha den vita sidan utåt istället.
 
Här inne har vi också möjlighet att titta på tv om vi vill. Det kan ju faktiskt vara så att man vill se två olika program....sängarna är dessutom med höj- och sänkbara ändar så man kan köra upp huvudänden så mycket att man sitter om man hellre vill det.
 
I sovrummet ser vi åter igen att färgerna grått, svart och vitt (med lite silver) går igenom och här är jag faktiskt extra nöjd med att jag har lyckats ha olika mönster som jag ändå tycker går bra igenom i hela rummet utan att man stör sig på att det är både randigt, enfärgat och blommigt.
Som ni kanske märker så är jag en stor fan av att ha kuddar och jag är sååå glad att vi fick med oss överkastet med fina kuddar hem ifrån USA när vi var där - deras bäddningar är alltid helt fantastiska med MASSOR av kuddar. Nu är ju inte alla därifrån utan en hel del är köpta här hemma på Jysk och Ikea också...
 
Det lila i sovrummet fångas upp av en av mina favorittavlor som hängt i mitt barndomshem och som jag fått av mina föräldrar.
 
På sikt skulle jag här inne vilja byta sängramen till en i vitt, men det är också en sån där sak som får stå och växa i skogen lite grann eftersom det finns andra saker man vill göra först och sovrummet är fint som det är.
 
Det här är det sista rummet ni får se bild på här på bloggen för sen har vi bara Cecilias rum kvar och det vill jag inte fota och så har vi en tvättstuga, men den är väl kanske inte så rolig att se (där vill man ju spendera så lite tid som möjligt dessutom).
 
Hoppas ni har uppskattat att få "titta in" hemma hos mig och min familj och se hur vi har det när det inte är stallhäng som gäller.
Så snart att vårt tak har blivit bytt så kanske ni får se lite fasadbilder också, om ni vill?