2017 - ett nytt år med nya möjligheter...

Jag tycker alltid att det känns nytt och spännande med ett nytt år, att innan få planera och hoppas på att planerna och förhoppningarna faller in. Men jag är också ödmjuk inför det fakta att allt inte alltid blir som man har tänkt sig och hoppats på...
 
Min plan inför 2017 är att fortsätta stärka oss båda i galoppjobbet, att få den förvända att fungera och sen har jag en liten, liten förhoppning om att Ann ska kunna börja introducera byten för Tingeling också. 
Men precis som tidigare så har jag ingen brådska och kommer inte att stressa fram något utan det får växa fram vart efter vi tar oss framåt.
 
Jag har ännu inte löst någon licens varken för mig eller för Tingeling för 2017, och jag har en tanke med det också...
Jag vill nämligen allra helst se att vi båda är stabila med den förvända galoppen innan vi ger oss ut på tävlingar igen så att vi kan starta några LA-klasser istället för LB-klasser. Jag tror nämligen att de passar oss bättre eftersom det händer mer i de klasserna och inte är lika mycket transportsträckor...
 
Så min första plan är att ta hela våren till att träna så mycket vi bara kan, och sen förhoppningsvis ha en intensiv träningsmånad hos Ann igen under sommaren och sen eventuellt starta några klasser till hösten. Annars får det bli ett mellanår helt enkelt...
 
För är det något jag har lärt mig så är det att inte skynda fram något utan låta allt få ta den tid det tar...det blir bäst så...