Dagens träning för Ann 27/7 2017...

Nu är vilan slut på riktigt kan jag meddela och åh, vad roligt (men jobbigt!) det var idag!!


Älskar min fina lilla häst som kämpar på med ett hjärta av guld även när vi jobbar på med saker som är jobbiga, så som att få koll på ytterbogen och peta in inner bakben...

Jobbade med övningen som varit en favorit, skänkelvikningar från mitten av kortsidan mot långsidan och sen förvänd sluta. Och sen även med förvända slutor utmed långsidorna...

I högergaloppen fick jag jobba med att korta upp den och inte rida så stora steg. Superjobbigt men blev bra sista galopperna.
I vänstergaloppen kändes hon fantastisk och jag fick även rida en del förvänd. Superskoj!!

Avslutade med travjobb på volten där jag fick växla ställning för att få koll på ytterbogen...


Såååå nöjd och det var såååå roligt att jag längtar så jag blir blå till nästa träning!
Jag har dock inte vant mig vid att det är så svårt i vänstervarv i trav just nu...men ser det positivt att hon ändrat sitt svåra varv...