Dagens ridpass 24/6 2017...

Uteritt idag efter ett pass på utebanan igår.

Igår var det lite svårt igen så jag uppskattade verkligen att jag red med Ann som såg till att vi avslutade ordentligt med en superkänsla!

Idag red vi ut och efter nattens regn var det rätt blött i skogen men med regnjacka på gick det superbra.

Tingeling skötte sig riktigt, riktigt bra och hela vägen bort tills vi vände så travade hon riktigt lugnt och fint och lät mig påverka henne.
På vägen hem sen tyckte hon att det blev lite jobbigt i uppförsbackarna och ville lägga in lite galopp i stället för trav men jag satt lugnt kvar och fick tillbaka henne i trav igen.

Idag travade hon riktigt bra i nedförsbackarna, så man märker att hon blir starkare och starkare för varje vecka.

Nu ser jag fram emot träningspasset imorgon och sen kommer Tingeling att få två veckors väldigt välförtjänt sommarvila. Bästa lilla hästen!