Dagens ridpass 5/12 2018...

Tänk att det gått ett år sedan jag provred Florris nu...tiden går fort...
 
Hon vilade igår så idag var jag lite extra ridsugen när jag kom till stallet. Idag fick hon inviga nya schabraket från Equestrian Stockholm och jag känner verkligen än en gång att jag valde helt rätt färg med det bruna och vinröda kanterna och sen silverpasspoalen. Helt i min stil!
 
Idag var vi ensamma i stallet så jag skrittade fram i ridhuset i tio minuter. Inte det roligaste men med radion på så går det helt okej.
Hon hade gärna fortsatt på långa tyglar i all oändlighet tror jag för hon var inte glad när jag kortade dom - haha, hon körde samma sak som hon gjort senaste veckan med lite ryggningar och någon karatespark mot skänkeln...men sen blev hon superfin!
 
Jag fortsatte att skrittjobba tills hon verkligen släppte ned mig helt på ryggen och jobbade med förvända slutor på volten och växlade med att flytta in henne så att volten blev mindre och då ställa inåt.
Fin i det jobbet och jag tänkte hela tiden på att inte fastna med min vänsterhand. 
 
Sen gick jag över till att jobba i lite trav och då började jag med lite övergångar på volten på samma sätt, här tyckte hon väl inte att jag var jätterolig hela tiden så hon körde sin giraffövning vid några tillfällen, men jag hade som vanligt is i magen och bara satt kvar och väntade ut henne. 
Superfin även här efter en stund när hon dessutom frustat ur sig spänningarna. Tänk att det ska ta sån tid innan det kommer....om hon slappnade av från början skulle hon nog tycka allt var trevligare redan då...
 
Idag lekte jag lite i galoppen med henne dels med övergångar galopp-trav-galopp men sen även galopp-skritt-galopp. Galopp-trav-galopp övergångarna red jag på diagonalerna. Inte helt lätt men skam den som ger sig. Galopp-skritt-galopp övergångarna la jag däremot på en åttvolt så att det blev som enkla byten även om jag ibland red fler skrittsteg om det krävdes.
Florris tyckte det var superskoj och taggade till rejält - jag behövde bara tänka galopp lite senare...haha!
 
Avslutade med travjobb där jag red rakt fram utmed spåret och red övergångar trav-skritt-trav. Jag tog hjälp av speglarna så att jag verkligen var noga med att hon spårade och var rak. 
Red även några långsidor i öppna och skänkelvikning "in i väggen" och i det jobbet kändes hon mjuk och fin. Så roligt att känna att jag faktiskt kan få den känslan relativt fort nu att hon mjuknar!
Med ännu mer tid och lösgörande arbete kommer hon att bli helt fantastisk!
 
Titta vad fin hon blev i schabraket: