Dagens träning för Ann 25/2 2018...

Lika kallt idag som igår men idag hade vi bestämt att träna och jag var så himla taggad på det att inte ens kylan kunde stoppa mig...
Jag hade träningstid kvart i tio så Florett hann gå ut i hagen en stund innan - big mistake kan jag avslöja för när jag skulle hämta in henne sen så fick jag inte tag i henne. Hon och Sara sprang runt och visade upp sig och efter 40 minuter gav jag upp så pass att jag gick tillbaka till stallet och hämtade en hink med lite mat...
Då passade det fröken F minsann...
 
Jag som hade planerat att longera henne en stund innan ute i paddocken la det åt sidan, hon hade ju själv värmt upp ute i snön, så jag satt upp direkt i stället.
Lite svårt idag men det är ju de dagarna jag är glad att jag tränar för ååååhhh, vad fin hon blev!!
Jag är så grymt stolt över oss båda faktiskt. Hon är ju en liten lyxbrud och känslig som få och väldigt ambitiös, så hon gör ju det hon tycker att jag menar ochnär jag då gör rätt så blir det ju fantastiskt.
 
Jobbade på volten med att hålla koll på bogarna (det är hemligheten till allt just nu känns det som) och när jag tänker att jag flyttar båda bogarna som att jag svänger men håller kvar henne på plats med min innerskänkel så blir det ju fantastiskt bra. 
Jag fick flytta undan för skänkeln och sen även minska och öka volten med koll på bogarna. Sen fick jag rida några långsidor i öppna och skänkelvikning på diagonalerna.
Efter det en annan favoritövning där jag fick rida rätt upp och sedan lägga volter växelvis åt höger och vänster.
 
Galoppjobbet sen var fantastiskt - och som alla pass numera så är jag så fantastiskt glad över känslan att faktiskt kunna jobba och rida i galopp på precis samma sätt som i skritt och trav.
Jag fick först rida några övergångar trav-galopp-trav och sen fick jag i galopp tänka att jag red på volten men att jag på långsidorna red den större och därmed lite rakt fram men då i öppna. Wow - vilken känsla! Sååå himla roligt och så bra jobb! Bara det lilla och att jag även där red henne med innerskänkeln mot yttertygeln och inte fastnade i innerhanden gjorde henne otroligt fin!
En riktigt fin liten brud i lyxförpackning är vad jag har...
 
Det knakade till vid något tillfälle i ridhustaket och så var det några andra tillfällen som hon hoppade till men jag satt tryggt kvar och kunde fortsätta som inget hänt...grymt skönt att känna det stödet av sadeln..och självklart att jag lärt känna Florris rörelsemönster och reaktioner så pass att det idag inte blev en grej.
 
Sååååå nöjd och glad över min fina lilla häst (och Ann som får mig att rida på min absoluta bästa förmåga).
Jag kan avslöja att jag frös inte det minsta under träningspasset mer än lite om händerna i början...