Inredningsdetaljer...

Jag tycker att inredningsdetaljer är himla roligt och som tur är så har min make gett mig väldigt fria händer till hur vi inreder huset. Han har självklart åsikter men jag får ofta göra så som jag vill och han litar på att det blir bra...
 
Just nu har vi båda snöat in oss lite på att vi skulle vilja ha några dalahästar i vår inredning...Jag tycker de är fantastiskt fina och Rickard vill gärna ha några riktigt gamla medans jag själv kan tänka mig att även ha några nya och moderna...Jag tror faktiskt att mixen kan bli riktigt fin.
 
Just nu har vi bara en dalahäst hemma och den står på vår skänk i vardagsrummet. Den är en gammal ärveklenod från min mammas mormor och morfar. Från början var de tre stycken men två har fått flytta till USA när vi varit där på besök hos min värdfamilj...
 
Jag är lite inne på att jag skulle vilja ha en svart eller vit med målade detaljer i silver, såg en sån häst när vi var i Gamla Stan i helgen och blev helt förälskad...Rickar däremot är inne på att han vill ha några av äldre modell, så vi får väl se om vi kan hitta några på Tradera eller någon Loppis.
 
Gillar även denna hästen som de kallar Kärlekshästen: