Dagens träning för Ann 1/7 2018...

Jag tror vi är på väg ur vår lilla svacka...det känns som det i alla fall.
Florris kändes väldigt tillfreds idag både i kropp och själ och jag tror det är en kombination av bettet med de fasta ringarna och den underbara och roliga rundan ute i skogen igår.
 
Longerade en kort stund innan jag satt upp och hon kändes så himla trevlig redan från början!
Red en del i skritt först med skänkelvikningar på diagonalen och sen fick jag rida skänkelvikning fram till X och där lägga en åttvolt för att sen rida skänkelvikning tillbaka ut till samma långsida jag kom ifrån. 
 
I travjobbet började hon lite halvhjärtat med giraffen men blev sen jättefin.
Även i travjobbet fick jag jobba med skänkelvikningar men då lägga dom "in i väggen" och sen på kortsidorna rida volt och därmed ställa om.
Efter en stund i det jobbet var hon fin...gäller som vanligt bara att jag är nogrann med ställningen i nacken och inte tvärar...
 
Galoppjobbet kändes också bra idag. Vi hade läget där jag fick rida och inte bara sitta. Mycket övergångar mellan skritt - galopp och trav - galopp.
 
Så grymt nöjd med min fina lilla häst!!