Dagens ridpass 30/5 2018...

Åter igen en varm dag och även om vi hade turen att det idag var några grader svalare än igår så var det ändå varmt...
Florett vilade igår när det var närmare 30 grader och idag gick vi ut i paddocken där det i alla fall fläktade under ridpasset.
 
Passet gick faktiskt över förväntan med tanke på vilodagen igår. Inget komplicerat utan vi fortsätter jobbet med att hon bara ska acceptera att jag rider och att hon tar mina skänklar.
I skritten kändes hon lika i båda varven idag men i traven hade jag det lättare till vänster eftersom hon till höger gärna körde giraffen lite grann - dock gjorde jag ingen grej av det utan låg kvar med skänkeln och breddade händerna lite för att bli lite, lite snabbare. I galopp däremot så kändes det bättre till höger idag och svårare till vänster även om jag till vänster faktiskt också fick till det bra efter en stund, åter igen så tänkte jag på att jobba med min innerskänkel och möta upp med en mjuk och stadig hand.
 
Det kändes ändå bra idag att trots att hon körde giraffen några gånger så var jag lugn och väntade ut henne och lyckades hålla henne så att hon inte blev förbannad. 
 
Vi avslutade med att skritta av runt paddocken och hagarna ned till gröna banan - och där var hon ju rolig för då tyckte hon att hon på marken vid ett tillfälle såg något konstigt och hoppade till, men matten satt kvar denna gången...