Dagens ridpass 3/10 2018...

Helgens träningspass var ju ett riktigt hästpass där Florris inte direkt bjöd till något extra alls men där jag emellanåt faktiskt fick en  supertrevlig känsla - och jag tog beslutet då att aktivera henne varje dag denna veckan fram till nästa träning på lördag med förhoppningen att känslan ska bli bättre. Vila får hon göra på söndag...
 
Hon har känts helt okej ännu så länge i veckan även om det är fruktansvärt svårt till höger, speciellt i början...och sen är det ju väldigt fascinerande hur hon kan kännas superfin och lösgjord för att nästa sekund gå runt som en giraff och kännas som en planka...
Jaja, jag kämpar på och jobbar vidare med lösgjordheten! Jag vet ju att den kommer mer och mer!
 
 
Idag höll det faktiskt på att bli en tårta...hon var lite extra spänd och hoppade till vid ett tillfälle så att jag tappade stigbygeln, men som tur var så hoppade hon inte till något mer utan stannade så att jag kunde sätta mig till rätta och sätta i foten i stigbygeln igen. DET är faktiskt ett rätt stort framsteg att hon inte får panik när jag hamnar i sådan obalans att hon drar iväg utan stannar och står still!
Sen ska man väl inte tro att hon alltid gör det, men de två senaste gångerna det har hänt något så har hon gjort så nu i alla fall....
Då känns det som att det jag jobbar med går framåt - för jag försöker lära henne att tycker hon att något är läskigt så stannar vi, andas lite och slappnar av och sen går vi fram och tittar närmare på det som är läskigt...
Det funkar riktigt bra avsuttet numera, och förhoppningsvis är det det som börjar ge resultat även när jag sitter på.
 
Försökte mig på att rida galoppövningen vi ridit på träningarna senaste tiden med att rida en stor volt och sen snett igenom, bryta av till trav över medellinjen och sen ny galopp och volt.
Det gick helt okej även om det var svårare nere på läskiga kortsidan förstås...
 
Helt okej nöjd med passet idag också....vem har sagt att det ska vara lätt att rida??
Söt är hon i alla fall, och verkar uppskatta sin matte...